Mozgásterápia iskolában-óvodában

Szerző: admin  //  Kategória: Bemutatkozás

Átlag  értékelés  1 2 3 4 5fA szavazáshoz bejelentkezés< szükséges
189.jpg
192.jpg
195.jpg
204.jpg
161.jpg
168.jpg

A tanulási nehézségek kialakulásáért az esetek legalább 70 %-ában az idegrendszer hibás szerveződése a felelős. Az idegrendszer éretlenségi tünetei lehetnek az írás, olvasás, számolási nehézség, figyelemkoncentrációs zavar, memóriazavar, magatartási zavar. A mozgás az egyik legfontosabb eszköz, amelynek segítségével hatni lehet az idegrendszerre, mert a központi idegrendszer érési folyamata és a mozgásfejlődés egymással szoros egységben biztosítja az értelem fejlődését.

Kulcsár Mihályné a szakirodalomra (Delecato) és saját tapasztalataira támaszkodva kidolgozta komplex mozgásterápiáját – Mozgásterápia a tanulási nehézségek megelőzésére és oldására címmel -, melynek segítségével minimális eszközigénnyel megelőzhető, illetve lényegesen csökkenthető vagy felszámolható a tanulási nehézség.

A Segíts Tanulni Alapítvánnyal kötött együttműködési megállapodás alapján a 2011/12-es tanévben intézményünkben is elkezdhettük ezt a tornát. Óvodában a nagy csoportban, az iskolában alsó tagozaton napi rendszerességgel végezzük a nyolc hónapra előírt gyakorlatsorokat. Eredményessége jól utolérhető gyermekeink viselkedésében, tanórai teljesítményében. Hatékonyságát látva terveink között szerepel személyre szabott mozgásterápia bevezetése egyes tanulók esetében.

Köszönet ezért Kulcsár Mihályné Panni néninek, aki pedagógusaink továbbképzését végezte, és Kulcsár Katalinnak, aki napi rendszerességgel irányítja, segíti a feladatsorok minél pontosabb végrehajtását.